"Fac foarte mult sport, dar totuși nu slăbesc." Ce este și cum eviți supraantrenamentul? - Valentin Vasile - programe online

„Fac foarte mult sport, dar totuși nu slăbesc.” Ce este și cum eviți supraantrenamentul?

Epuizarea fizică este foarte des întâlnită în rândul celor care se gândesc cum să grăbească procesul de remodelare, forțând la antrenament sau sărind peste mese. Este o decizie greșită. Nu poți forța organismul stresându-l prin antrenament epuizant, sărind peste mese, înlocuind zilele de refacere cu alte antrenamente în ideea că poți obține rezultate mai repede.


De asemenea nu poți compensa momentele când mănânci nesănătos prin mai mult sport.
Supra antrenamentul pune mult stres asupra organismului blocând procesul de slăbire și arderea grăsimilor.

Cum poți identifica că te supraantrenezi?

Semnele supraantrenamentului:
– sentimentul că ești mereu obosit și nu te poți odihni.
– creșterea ritmului cardiac chiar și în stare de repaos.
– te forțezi să mergi la antrenament chiar dacă nu te simți bine.
– niciodată nu faci sport de plăcere, ci pentru că te simți constrâns și ți-e frică să nu îți ieși din formă sau să nu te îngrași.
– la fiecare antrenament îți împingi limitele până simți că nu mai poți.
– ești prost dispus și te simți foarte vinovat dacă ratezi un antrenament.
– nu poți dormi chiar dacă te simți foarte obosit.
– sistemul imunitar nu mai este la fel de eficient.
– nu te poți relaxa, pentru că te gândești că nu arzi suficiente calorii.
Dacă tu sau o persoană din jurul tău întrunește 5 din aceste simptome, atunci cel mai probabil te supraantrenezi. Acest lucru, pe termen mediu și lung, nu va aduce beneficii corpului tău ci din contra îi va strica echilibrul natural și va ataca sistemul imunitar!
Ce se poate face?

– dormi suficiente ore pe noapte și dacă este posibil chiar și în timpul zilei, după antrenament
– nu rata niciodată masa de dinainte și cea de după antrenament
– bea suficiente lichide
– sa reduci intensitatea antrenamentului
– 15 minute de stat în jacuzzi sau în saună după antrenament îți vor relaxa mușchii și îi vor ajuta să se refacă mai repede, de asemeni și masajul
– alternarea apei reci cu cea fierbinte atunci când faci duș, așa numitele dușuri suedeze contribuie la refacerea musculară.


 

Și tu îți dorești să slăbești?

Eu te pot ajuta! Află mai jos cum:

 

 

Sursă foto: Google Images
gdpr-image
Acest site folosește cookies. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Politica de utilizare cookie-uri