Alimentația pentru o piele strălucitoare - Valentin Vasile - programe online

Alimentația pentru o piele strălucitoare

Deși deseori numărul afișat pe cântar este cel care ne îndeamnă să avem o alimentație mai sănătoasă-și aspectul pielii ar trebui să fie un factor de care să ne preocupăm în aceeași măsură.
Ce e de făcut pentru a avea o piele frumoasă și strălucitoare?

1. Somn, apă şi sport

Acestea sunt primele 3 lucruri care trebuie bifate dacă vrei o piele de star. Uită de cremele şi tratamentele costisitoare, dacă vei bifa 2 litri de apă pe zi, o oră de sport şi 8 ore de somn, cremele costisitoare nu vor fi decât cheltuieli nejustificate. Somnul este esenţial pentru refacerea tuturor ţesuturilor din organism. În timp ce dormim, corpul nostru îşi regenerează celulele, detoxifiază organismul şi reface resursele de energie. Acest lucru este nepreţuit dacă îți dorești o piele tânără. Nu pun la îndoială faptul că si cosmetica a evoluat destul de mult, dar nicio loţiune nu va hidrata mai bine pielea decât 2 litri de apă consumaţi în fiecare zi. De cele mai multe ori, cremele hidratează doar straturile superioare ale pielii; apa, hidratând din interior, va pătrunde în toate straturile. E de prisos să mai spunem că sportivilor li se ghiceşte cu greu vârsta, sportul practicat consecvent menţine elasticitatea pielii.

2. Consumă cât mai multe fructe de pădure (în special afine)

Acest principiu pare să fie aplaudat în unanimitate de nutriţionişti şi dermatologi. Fructele de pădure sunt bogate în fitonutrienţi şi antioxidanţi, care luptă cu radicalii liberi responsabili de îmbătrânirea şi ridurile premature. Antioxidanţii ajută la păstrarea integrităţii colagenului şi îi putem lua din fructe de pădure, citrice, morcovi, şi în general orice fructe sau legume de culoare verde, galbenă, portocalie sau roşie.

3. Consumă peşte de cel puţin 2 ori pe săptămână şi oleaginoase (nuci, alune, migdale) cât mai des pentru a preveni îmbătrânirea prematură

Acizii graşi omega3 scad inflamaţia şi ameliorează hidratarea pielii. Aceşti acizi nu pot fi sintetizaţi de organismul uman şi este necesar aportul acestora din alimentaţie. Acizii graşi pot fi procuraţi din peşte (somon, ton, sardine, macrou), ulei vegetal, seminţe de in, avocado, seminţe de floarea soarelui. Rezultatele se vor vedea imediat, pielea va fi mai netedă, mai fină şi mai fermă.

4. Protejează-ți pielea de razele dăunătoare ale soarelui consumând zilnic roşii proaspete sau suc de roşii

Este binecunoscut faptul că razele ultraviolete sunt cel mai mare pericol când vine vorba de îmbătrânirea prematură a pielii. Nutrientul care ne protejează pielea de acţiunea razelor dăunătoare este licopenul care se găseşte în roşiile proaspete sau în sucul de roşii. Alte alimente din care ne putem procura acest nutrient sunt pepenele roşu şi grapefruit-ul roz. Un truc pentru îmbunătăţirea absorbţiei acestui nutrient este adăugarea unei linguri de ulei de măsline peste salata de roşii, deoarece licopenul este solubil în grăsime.  Licopenul are şi importante proprietăţi anticancerigene.

5. Limitează consumul de cafea şi alcool

Cresc diureza şi duc la deshidratare accentuată.

6. Evită consumul de fast-food şi alimente grase

Vor da un aspect cenuşiu şi tern pielii datorită conţinutului ridicat de toxine. În plus acestea stopează drenajul limfatic şi dăunează circulaţiei sangvine, cauzând celulită. De asemeni trebuie să limitezi şi consumul de tutun. Acesta opreşte oxigenarea corectă a celulelor rezultând intoxicarea acestora.

7. Asigură un aport suficient de proteine

Aceasta este de obicei o mare hibă a alimentaţiei femeilor de astăzi, odată cu  creşterea popularităţii regimurilor vegetariene, vegane şi lacto-vegetariene. Aminoacizii esenţiali care provin din proteinele animale sunt indispensabili pentru menţinerea supleţii pielii şi nu pot fi sintetizaţi de organism. Acesta este motivul pentru care vegetarienele sau adeptele curelor de slăbire au o piele mai puţin elastică şi care se ridează uşor, structura colagenului fiind grav afectată.

8. Obţine o piele cu un aspect proaspăt consumând cât mai des morcovi

Atât betacarotenul, cât şi vitamina C au efect antioxidant şi de protecţie împotriva efectelor negative ale soarelui. Consumul de morcovi ameliorează şi aspectul poros al pielii şi previne cancerul de piele.

9. Consumă alimente bogate în vitamina C

Vitamina C este esenţială pentru producţia de colagen. Studiile au arătat că persoanele care consumă o cantiate suficientă de vitamina C au mai puţine riduri şi o piele mai netedă. Şi nu numai că astfel poţi preveni ridurile dar le poţi şi diminua pe cele care există deja. Vitamina C se găsește în citrice, broccoli, kiwi.

10. Uită de diete – pentru totdeauna!

Dacă vrei să slăbești, nu aduce organismul într-o stare de înfometare, pentru că măsurile pe care le va lua vor fi încetinirea metabolismului, favorizând astfel creşterea în greutate şi nu slăbirea. Din cauza metabolismului scăzut, organimusl va distruge propriul ţesut muscular pentru a se hrăni, şi va priva pielea de nutrienţii de care aceasta are nevoie pentru a economisi puţina hrană pe care o primeşte. Rezultatul – o musculatură flască, o piele ternă şi lipsită de elasticitate, şi 10 ani în plus judecând după ridurile care îşi vor face apariţia.

Ai ţinut vreodată o dietă care a afectat modul în care pielea ta arată? Dacă te-ai întoarce în timp, ai ţine-o din nou?


 

Și tu îți dorești să slăbești?

Eu te pot ajuta! Află mai jos cum:

 

 

 

Photo by Icons8 Team on Unsplash

Alimentația pentru o piele strălucitoare
Acest site folosește cookies. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Politica de utilizare cookie-uri