Alimentația De Primăvară - Valentin Vasile - Programe Online

Alimentația de primăvară

Astăzi discutăm despre alimentația de primăvară! Aşa cum am mai spus, planul de alimentaţie ideal include în mare măsură alimente de sezon cumpărate de la producători locali. Asta duce la o adaptare firească a alimentaţiei în funcţie de anotimp. Primăvara este anotimpul ideal pentru a îți recăpăta energia, silueta şi forma fizică. În această perioadă a anului, creşterea temperaturii şi prelungirea perioadei de lumină au un efect tonic asupra sistemului nervos, îmbunătăţindu-ne dispoziţia. Corpul nostru secretă o cantitate mai mare de prolactină, testosteron şi cortisol, căldura inhibă centrul foamei, astfel are loc accelerarea metabolismului, iar alimentația sănătoasă are rezultate maxime.

Însă nu e cazul să ne gândim la tot soiul de diete extreme care nu vor alunga grăsimea decât pentru o perioadă scurtă de timp şi pot provoca probleme digestive, letargie şi dureri de cap, ci mai degrabă să ne umplem frigiderul cu fructele şi legumele de sezon. Primăvara este momentul ideal ca alimentaţia noastră să abunde în alimente mai proaspete, mai ieftine şi mai bogate în nutrienţi, care ne vor da un boost de energie şi sănătate.

Iată câteva idei de adaptare a alimentație în sezonul de primăvară:

 

1. Începe-ţi ziua cu un mic dejun bogat în fibre şi fitonutrienţi

O cană de căpşune feliate pe care să le amesteci cu un pahar de iaurt şi 50 de grame de fulgi de ovăz sunt masa ideală de dimineaţă. Combinaţia de fibre din fulgii de ovăz şi proteine din iaurt îţi vor da senzaţia de saţietate pentru o perioadă lungă de timp, conţinutul crescut de minerale (fier, potasiu, fosfor, calciu) şi oligoelemente (zinc, iod, sulf) din căpşuni vor avea un efect tonic asupra organismului tău şi vor produce o detoxifiere uşoară. De asemenea, căpşunele au conţinut ridicat de vitamina C, iar bioflavonoidele pe care le conţin fac din ele un aliment cu proprietăţi anticancerigene.

 

2. Nu uita să incluzi o sursă de proteină la fiecare masă sau gustare

Proteinele te vor ajuta să construieşti masă musculară de calitate, vor îmbunătăţi aspectul pielii tale conferindu-i tonus şi vor intensifica arderile metabolice. Sursele ideale de proteină pe timpul primăverii sunt produsele lactate, carnea de miel, ouăle şi peştele alb. Primăvara este anotimpul când lactatele au cea mai înaltă valoare nutritivă, aşadar consumă cu încredere caş, urdă, iaurt, lapte bătut şi brânză proaspătă. Peştele alb este alimentul ideal, deoarece are foarte puţine calorii, dar conţine aminoacizi esenţiali, vitaminele A, E, B12 şi minerale precum fosfor, iod şi potasiu.

 

3. Scapă de oboseală mărindu-ţi aportul de fier

De cele mai multe ori senzaţia de oboseală este cauzată de un deficit de fier. Fierul este un element esenţial pentru sănătatatea organismului tău. El are proprietatea de a oxigena sângele, de a forma hemoglobină şi de a vă da energia necesară. Primăvara abundă alimentele bogate în fier precum fasolea, mazărea, lintea, sparanghelul, carnea roşie, ficatul de pui sau de porc, legumele cu frunze verzi, ouă şi nuci. Sparanghelul este recomandat pentru proprietatea sa de a stimula regenerarea celulor din organism. Mazărea este o sursă de proteine vegetale, vitamina C, complexul de vitamine B şi fier. Oul este alimentul ideal, albuşul de ou fiind considerată sursa cea mai pură de proteină, de asemenea acesta conţine cantităţi importante din vitaminele A, D şi E cu efect antioxidant şi are doar 80 de calorii.

 

4. Pune pe lista de cumpărături ceapa verde, spanac şi urzici proaspete, ştevie, lobodă, salată verde, mărar şi pătrunjel

Toate aceste crudităţi sunt surse excelente de fibre, acid folic, minerale precum calciu, potasiu, magneziu şi fier, fitonutrienţi antioxidanţi, reduc colesterolul din sânge şi au importante proprietăţi de prevenire a cancerului şi stimularea imunităţii. O altă calitate a acestor alimente este proprietatea lor de a reduce retenţia de apă. Este de preferat să le consumi proaspete sau preparate cât mai puţin, deoarece tratamentul termic prelungit poate micşora conţinutul de substanţe active.

 

5. Bea cel puţin 6-8 pahare de apă pe zi

Chiar și o deshidratare de 5% poate cauza dureri de cap, senzaţia de oboseală şi diminuare a rezistenţei la efort fizic cu aproximativ 30%. Consumul suficient de lichide te va face să te simţi mai bine, să ai mai multă energie, să mănânci mai puţin şi va contribui la detoxifierea organismului tău atât de necesară primăvara.


 

Și tu îți dorești să slăbești?

Eu te pot ajuta! Află mai jos cum:

 

 

Valentin Vasile
Valentin Vasile
Antrenor personal și specialist în nutriție sportivă. Mi-am început cariera în urmă cu mai bine de 20 ani, timp în care am ajutat mii de persoane să își atingă obiectivele de remodelare corporală. În 2010 am pus bazele a ceea ce urma să devină programul Revvolution – primul program din România care integrează conceptele de antrenament, nutriție, motivație, suport și educație nutrițională. Pentru a aduce publicului larg informații simple și ușor de înțeles despre nutriție și stil de viață sănătos, în 2012, respectiv 2017, am publicat două volume la editura Curtea Veche – Stil de viață, nu dietă și Confesiunea unui nutriționist. Mecanismele interioare ale slăbitului. Iar din anul 2019, programele mele sunt disponibile și online, pentru ca tu să te poți antrena și să ai acces la informații despre nutriție sănătoasă oriunde te-ai afla. FIT-10, Shift, Metamorefit și Revvolution Online sunt soluțiile pe care le-am creat pentru atingerea oricărui obiectiv de remodelare corporală.
Alimentația de primăvară
Acest site folosește cookies. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Politica de utilizare cookie-uri