Ai Slăbit, Cum Te Menții? 5 Reguli Ușor De Urmat Pentru Etapa De Menținere - Valentin Vasile - Programe Online

Ai slăbit, cum te menții? 5 reguli ușor de urmat pentru etapa de menținere

Persoanele cu care am lucrat au înțeles și și-au asumat destul de ușor faptul că dacă își doresc să slăbească, trebuie să facă ceva sacrificii printre care să facă mai mult sport, să dedice mai mult timp achiziționării alimentelor și pregătirii meselor, să renunțe la zaharurile rafinate și mâncărurile procesate și să își construiască meniul pentru următoarea perioadă din alimente în forma în care ni le-a lăsat natura.

Totuși, în momentul în care și-au atins obiectivele, multe persoane recidivează la vechiul stil de viață sedentar și plin de plăceri culinare mai puțin ortodoxe pentru funcționarea corectă a organismului lor și menținerea condiției lor fizice.

Adică, pe scurt, oamenii se așteaptă ca odată ce au depus eforturi pentru a atinge o anume condiție fizică, li se cuvine să fie în formă toată viața.

Mai este și o altă categorie de persoane care par să creadă că există un secret bine păstrat de o comunitate selectă de oameni despre cum să nu ai fluctuații de greutate și despre cum să îți păstrezi sănătatea pe termen lung. Nimic mai greșit.

Indiferent de moștenirea genetică, de bugetul pe care îl poți investi lunar în alimente și de numărul de kilograme pe care le-ai avut în plus, singurul principiu care îți poate asigura pe termen lung un corp suplu și sănătos este MODERAȚIA . Sau altfel spus: să îți asumi că, într-o măsură mai mare sau mai mică, va trebui să faci din alimentația care te-a ajutat să ajungi la forma fizică dorită, un stil de viață în cea mai mare parte a timpului. Știu că nu e ce vă doreați să auziți, dar este adevărul.

Totuși desertul preferat nu îți va aduce kilograme în plus pe cântar, dacă îl consumi în cantitatea corectă (dimensiunile unui pachet de cărți de joc), fie o dată la două săptămâni, fie imediat după un antrenament intens.

Savuroasele brânzeturi franțuzești, chiar dacă sunt hipercalorice din cauza conținutului lor ridicat de grăsimi, nici ele nu te vor îngrășa dacă le mănânci ca o masă separată, în prima parte a zilei, o dată pe săptămână și ai un nivel de efort fizic cel puțin mediu.

Cele mai importante reguli care te vor ajuta să îți controlezi cu succes greutatea sunt, din punctul meu de vedere, următoarele:

 

  1. Nu întrerupe antrenamentele.

 

Metabolismul muscular te ajută să consumi mai multe calorii. Prin sport activăm „motoarele musculare” care, atât timp cât sunt pornite, vor consuma calorii pentru reparare, dar și pentru a se construi o fibră mai puternică.

Dacă pentru a slăbi faci sport si mănânci echilibrat, fără abateri, din momentul atingerii obiectivului poți avea un comportament alimentar mai relaxat: undeva la 70% sănătos si 30% „de confort”, însă cu condiția de a nu întrerupe sportul.

Metabolismul muscular te-a ajutat mult in procesul de slăbire, însă dacă opreșyi „motoarele musculare”, se oprește și consumul lor de „combustibil”.

Daca renunți la sport și începi să ai abateri în procent mai mare de 10% din aportul caloric zilnic, atunci în scurt timp te vei îngrășa.

 

Iată și o analogie, pentru a exemplifica:

„Este ca și cum ai muncit mai mult pentru o perioadă și ai făcut economie pentru a pune bani deoparte, iar acum, când te simți cât de cât în siguranță, în loc să mergi în continuare la job, fără efortul de a mai face economie pentru a-ți satisface și câteva plăceri, tu iei decizia să renunți la job, pe criteriul că banii puși deoparte sunt suficienți. Desigur, pentru o perioadă îți ajung, dar știm cu toții că pușculița se golește rapid.”:)

 

  1. Adoptă o alimentație săracă în carbohidrați simpli – pâinea, pastele făinoase, dulciurile, produsele de patiserie, covrigii și biscuiții, bomboanele, sucurile din comerț, orezul alb rafinat și cartofii albi consumați frecvent, și pe scurt orice aliment care conține făină, zahăr sau ambele ingrediente nu ar trebui să compună în total nici 10% din caloriile consumate pe parcursul unei săptămâni.

Îți pot da 1000 de motive pentru această regulă, începând de la indicele lor glicemic extrem de ridicat care va declanșa depunerea depozitelor de grăsime, trecând apoi la acidul fitic care abundă în toate făinoasele din comerț și care împiedică absorbția unei plaje întregi de minerale și alți nutrienți, și terminând cu faptul că raportul acestor alimente de nutrienți vs anti-nutrienți și toxine vs densitatea calorică are un rezultat cu minus pentru starea ta de sănătate și condiția ta fizică.

 

  1. Compune-ți alimentația în proporție de 70% din alimente de origine vegetală, crude sau gătite cât mai puțin termic.

Prin vegetale mă refer în primul rând la legume proaspete și apoi la fructe de sezon, nuci, migdale și alune, semințe, leguminoase și pseudo-cereale. Respectând acest principiu vei controla destul de ușor aportul caloric, vei respecta principiul alcalinității alimentației care are numeroase beneficii în menținerea sănătății și prevenirea îmbolnăvirii. În plus vei aduce organismului tău o gamă largă de nutrienți necesari funcționării sale optime.

Restul de 30% pot fi alimentele de origine animală.

 

  1. Combină corect alimentele.

 

Planurile alimentare te  ajută să înveți cum să combini alimentele. Desigur că atunci când o combinație de alimente nu este cea mai fericită pentru organismul tău, poți asculta ce îți transmite organismul și să ajustezi.

Cum se face asta? După o masă care s-a lăsat cu arsuri, indigestii nu da fuga la farmacie ci amintește-ți ce alimente ai combinat la acea masa, iar pe viitor încearcă pe cât posibil să eviți acea combinație. Sensibilitatea la alimente este o caracteristică individuală si fiecare organism răspunde diferit. Schimbă acea combinatie sau elimină o perioadă un aliment care ți-ar putea face rău, pentru a identifica dacă sensibilitatea este din cauza lui.

 

  1. Alege cu grijă sursa alimentelor și prepară-le corect. – Următorul pas după ce ai renunțat la prăjeli, fast-food și toate alimentele de la punctul 1, este să începi să selectezi corect sursele de alimente astfel încât să maximizezi aportul de nutrienți și să minimizezi aportul de toxine și anti-nutrienți.

Din punctul meu de vedere, prioritatea este achiziționarea alimentelor de origine animală din surse atent selecționate. Carnea, ouăle, lactatele și brânzeturile e de preferat să fie achiziționate de la mici producători locali care le-au produs în curtea proprie și nu într-o fabrică sau fermă hiper-industrializată.


 

Și tu îți dorești să slăbești?

Eu te pot ajuta! Află mai jos cum:

 

 

Valentin Vasile
Valentin Vasile
Antrenor personal și specialist în nutriție sportivă. Mi-am început cariera în urmă cu mai bine de 20 ani, timp în care am ajutat mii de persoane să își atingă obiectivele de remodelare corporală. În 2010 am pus bazele a ceea ce urma să devină programul Revvolution – primul program din România care integrează conceptele de antrenament, nutriție, motivație, suport și educație nutrițională. Pentru a aduce publicului larg informații simple și ușor de înțeles despre nutriție și stil de viață sănătos, în 2012, respectiv 2017, am publicat două volume la editura Curtea Veche – Stil de viață, nu dietă și Confesiunea unui nutriționist. Mecanismele interioare ale slăbitului. Iar din anul 2019, programele mele sunt disponibile și online, pentru ca tu să te poți antrena și să ai acces la informații despre nutriție sănătoasă oriunde te-ai afla. FIT-10, Shift, Metamorefit și Revvolution Online sunt soluțiile pe care le-am creat pentru atingerea oricărui obiectiv de remodelare corporală.
Ai slăbit, cum te menții? 5 reguli ușor de urmat pentru etapa de menținere
Acest site folosește cookies. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Politica de utilizare cookie-uri