7 Sfaturi Pentru A Evita Efectul De Balonare - Valentin Vasile - Programe Online

7 sfaturi pentru a evita efectul de balonare

Cu siguranță ți s-a întâmplat cel puțin o dată ca după masă să resimți senzația de balonare sau de prea-plin. Și cum intotdeauna este mai bine să previi decât să tratezi, iată câteva sfaturi pentru alimentația ta, astfel încât să eviți această senzație neplăcută.

1. Dacă mănânci la distanțe prea mari de timp pe fondul senzației puternice de foame, ai tendința să mănânci prea mult și prea repede.

  • Mănâncă mese mici și dese
  • Mestecă lent mâncarea
  • Fii atent la alimentele la care organismul este sensibil (fasole, mazăre, linte, orez, lactate etc)

2. Gătește legumele – nu le mânca crude. La unele persoane, legumele crude se digeră mai lent și pot declanșa balonare.

Dacă observi că legumele crude te balonează, încearcă să le gătești la abur sau wok. În plus, legumele crude au mai multe bacterii pe ele, care sunt eliminate prin gătire.

3. Mănânci suficiente fibre? Trebuie să ai un aport de minim 30 grame de fibre zilnic pentru un tranzit intestinal optim.

Include în alimentație mai multe legume, semințe, salate.

4. Probiotice și enzimele digestive: alimentele care conțin probiotice sunt esențiale pentru un colon sănătos.

Bacteriile bune ajută atât digestia, cât și sănătatea organismului. Murăturile, iaurturile, kefirul, brânza cu mucegai sunt câteva exemple de surse de probiotice.

5. În loc de un suc acidulat, care te va balona cu siguranță, bea un ceai cald!

Ceaiul de mentă este cel mai potrivit pentru optimizarea digestiei.

6. Mișcarea ajută foarte mult.

Este important să fii activ – încearcă să incluzi în programul tău 2-3 antrenamente pe săptămână.

7. Încearcă, prin eliminare, să identifici sensibilitatea la anumite alimente.

Exemplu: nu mânca deloc lactate câteva zile – dacă dispar senzațiile neplăcute și reapar atunci când reintroduci lactatele în alimentație, înseamnă că ai o sensibilitate la această categorie alimentară.

Și tu îți dorești să slăbești?


Eu te pot ajuta! Află mai jos cum:

Valentin Vasile
Valentin Vasile
Antrenor personal și specialist în nutriție sportivă. Mi-am început cariera în urmă cu mai bine de 20 ani, timp în care am ajutat mii de persoane să își atingă obiectivele de remodelare corporală. În 2010 am pus bazele a ceea ce urma să devină programul Revvolution – primul program din România care integrează conceptele de antrenament, nutriție, motivație, suport și educație nutrițională. Pentru a aduce publicului larg informații simple și ușor de înțeles despre nutriție și stil de viață sănătos, în 2012, respectiv 2017, am publicat două volume la editura Curtea Veche – Stil de viață, nu dietă și Confesiunea unui nutriționist. Mecanismele interioare ale slăbitului. Iar din anul 2019, programele mele sunt disponibile și online, pentru ca tu să te poți antrena și să ai acces la informații despre nutriție sănătoasă oriunde te-ai afla. FIT-10, Shift, Metamorefit și Revvolution Online sunt soluțiile pe care le-am creat pentru atingerea oricărui obiectiv de remodelare corporală.
7 sfaturi pentru a evita efectul de balonare
Acest site folosește cookies. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Politica de utilizare cookie-uri