12 tips and tricks să îți menții motivația pentru antrenament - Valentin Vasile - programe online

12 tips and tricks să îți menții motivația pentru antrenament

E adevărat că de multe ori poate fi mai tentant să te uiți la un serial și să amâni momentul antrenamentului până când ajungi să nu îl mai faci deloc. Însă cu cât pauza este mai lungă, cu atât îți va fi mai dificil să te reapuci de sport.

Însă odată ce începi să te antrenezi, parcă nu mai pare atât de dificil. De multe ori, este mai greu să te motivezi să începi, decât antrenamentul în sine.

Iată câteva idei pe care le poți aplica pentru a face din antrenament o rutină plăcută în programul tău săptămânal.

  1.  Fă pași mici

Dacă mergi la un antrenament de grup nepotrivit pentru nivelul tău fitness, poate fi descurajant să nu poți ține pasul cu ritmul clasei. Să te afli într-o sală de sport, înconjurat de aparate pe care nu știi cum să le folosești exact poate să te deznădăjduiască. Așadar, trebuie să începi cu antrenamente ușoare, care să te ajute să construiești treptat condiție fizică. Alege un antrenor personal, un program online cu exerciții adaptate nivelului de fitness sau clase de grup potrivite istoricului tău sportiv.

  1.  Alege un echipament în care să te simți bine

Chiar dacă te antrenezi acasă, poartă un echipament de fitness în care să îți facă plăcere să faci exerciții, în culori vesele și din materiale comfortabile. Merită să investești în noul tău stil de viață!

  1.  Atenție la alimentație!

Antrenamentul nu poate suplini o alimentație nesănătoasă. Combină programul de exerciții cu un plan alimentar sănătos și astfel îți vei atinge obiectivul mult mai rapid. Dacă respecți alimentația, te vei motiva mai ușor să adaugi și antrenamentul, pentru a avea un corp tonifiat. Dacă faci antrenament, te vei motiva să mănânci corect, pentru a nu irosi tot efortul depus la antrenament.

  1.  Monitorizează progresul

Fie că apelezi la varianta tradițională, cu pix și hârtie, fie că folosești o aplicație, înregistrează antrenamentul. Un smartwatch conectat la aplicație va înregistra atât faptul că ai făcut antrenament, cât alți parametri (durată, puls, calorii consumate etc). Să vezi aceste realizări în format scris te va ajuta să continui. Compară cu rezultatele de peste o lună și vei vedea cât de mult ai progresat!

  1.  Propune-ți să te antrenezi măcar 10 minute

Chiar dacă nu ai chef de antrenament, fă tot posibilul să faci 10 minute de antrenament. De cele mai multe ori, odată ce începi, nu te vei opri după doar 10 minute, ci îți va fi mai ușor să duci antrenamentul la bun sfârșit. Și chiar dacă te oprești, 10 minute tot sunt mult mai bune decât deloc 🙂

  1.  Alege un playlist care să te motiveze

Fundalul sonor în timpul antrenamentului este de mare ajutor – atunci când asculți o melodie care îți place, vei avea o dispoziție bună și vei fi mai motivat să depui efortul necesar la antrenament.

  1.  Alege un tip de antrenament pe placul tău

Indiferent că este vorba despre antrenament funcțional, pilates, antrenament cu greutăți, aerobic – important este să îți facă plăcere antrenamentul. Vei fi mult mai puțin tentat să sari peste antrenament dacă este o activitate care îți place.

  1.  Setează-ți un obiectiv și un termen limită

Desigur, este important ca acestea să fie realiste. Propune-ți să slăbești 5 kilograme în 2 luni, respectă planul de antrenament și alimentație și vei vedea că rezultatele nu vor întârzia să apară.

  1.  Fă-ți fotografii de progres

Dacă te cântărești sau te privești în oglindă în fiecare zi, nu vei vedea diferențe atât de mari, însă atunci când compari rezultatele tale cu cele de acum 4 săptămâni, cu siguranță vei vedea diferența!

  1.  Împrietenește-te cu rutina

Propune-ți să îți faci un obicei din a face mișcare. Rutina este bună, mai ales în acest tip de activități. E de ajutor să ai un program bine stabilit. Dacă faci 5 minute de mișcare zilnic timp de 7 zile, ți se va părea natural să faci același lucru și în a 8-a zi. Însă nu poți să creezi un obicei sănătos cu o activitate prea dificilă sau care durează prea mult. Nimeni nu are motivația la cote maxime în fiecare zi, dar consecvența te ajută să faci ceea ce ți-ai propus și atunci când “nu ai chef”.

    11. Amenajează-ți mediul astfel încât să te incurajeze să faci mișcare

Amenajează-ți un mediu plăcut, care să te îmbie să faci activitatea pe care ți-ai propus-o. Dacă iți pui echipamentul la vedere sau daca te “împiedici” în sufragerie de salteluța de sport, șansele să faci exerciții cresc față de situația în care nici măcar nu iți amintești pe unde zac colanții și benzile elastice cumpărate în 2020. Ușurează-ți munca și amenajează-ți mediul înconjurător astfel încât să îți vină în ajutor cu ce iți dorești să faci, nu te să te încurce.

Și nu în ultimul rând,

12.  Nu uita de ce ai început

Cu siguranță că motivația ta inițială a pornit de la o stare care te nemulțumea – nu ți se mai potriveau hainele, nu îți plăcea cum arăți, nu aveai suficientă energie sau tonus. Amintește-ți care a fost motivul care te-a determinat să începi – cu siguranță este un lucru important pentru tine. Dacă la acel moment erai nemulțumit, nu îți dorești să te mai simți astfel, nu? Atunci, știi ce ai de făcut în continuare!


 

Și tu îți dorești să slăbești?

Eu te pot ajuta! Află mai jos cum:

 

 

gdpr-image
Acest site folosește cookies. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Politica de utilizare cookie-uri