Alimentație sănătoasă din bucătăria internațională - bucătăria turcească - Valentin Vasile - programe online

Alimentație sănătoasă din bucătăria internațională – bucătăria turcească

Și tu ai senzația că pentru a slăbi trebuie să mănanci doar piept de pui la grătar cu salată? Și că trebuie să îți iei adio de la mesele cu specific internațional, italian, grecesc, turcesc, arăbesc sau asiatic?

Nu este adevărat – și aceste bucătării au numeroase preparate care sunt foarte sănătoase și pot fi incluse în alimentația de slăbire!

Continuăm cu episodul 2  și astăzi îți voi prezenta câteva idei de mese sănătoase din bucătăria turcească!

Nu, nu vom regăsi pe listă lipiile, acei covrigi delicioși cu susan sau baclava, însă opțiunile de mese sănătoase sunt numeroase și sunt ușor de pregătit chiar și acasă.

  1.  Menemen

Menemen este un tip de omletă cu legume, fiind o alegere foarte bună pentru micul dejun. Se prepară foarte simplu:

Ingrediente pentru 2 porții:

  • 1 ardei gras verde
  • 2-3 roșii mai mari decojite
  • 1 ceapă
  • 4-5 ouă

Se sotează ceapa și ardeiul și apoi se adaugă roșiile tăiate cuburi (se pot folosi și roșii din conservă – ½ conservă). Se adaugă sare, piper, opțional fulgi de ardei iute. După ce s-au întrepătruns toate aromele și s-au gătit roșiile, se adaugă cele 4-5 ouă și se amestecă ușor, până la coagularea acestora.

  1.  Hummus

Această pastă de năut este specifică multor bucătării orientale, cu mici diferențe. Hummus-ul conține năut, pastă de susan (tahini), ulei de măsline, zeamă de lămâie, usturoi.

Ingrediente (2 porții):

  •  150 gr năut uscat, hidratat minim 4 ore, apoi fiert
  •  1 cățel de usturoi
  •  1 lingură de zeamă de lămâie
  •  2 linguri ulei de măsline
  •  1 lingură pastă de susan (tahini)
  •  Sare, piper, opțional boia iute și pătrunjel

Năutul fiert se amestecă în blender cu celelalte ingrediente. Se poate adăuga puțin din apa în care a fiert, pentru o compoziție mai fluidă. Când se obține o pastă fină, se servește într-un vas și se decorează cu boia iute și pătrunjel.

Pentru ca humusul să fie mai cremos, se pot decoji boabele de năut.

  1.  Vinete Imam Bayildi

Vinetele sunt un ingredient des utilizat în bucătăria orientală. Acest preparat pe bază de legume este o alegere foarte potrivită și pentru post.

Ingrediente (2 porții):

2 vinete de dimensiune medie

  •  1 ceapă tocată
  •  1 ardei roșu tocat
  •  2 căței de usturoi
  •  2 roșii mari tăiate cuburi
  •  Sare, piper, chimion
  •  Ulei de măsline

Vinetele se tăie în jumătăți și se scobește mijlocul. Se prepară la grătar timp de 15-20 minute (în rețeta originală acestea se prăjesc în ulei, însă adaptăm rețeta pentru a elimina prăjirea 🙂 )

Se sotează ceapa, ardeiul și apoi se adaugă usturoiul. După ce s-au gătit acestea, se adaugă roșiile tăiate cuburi și condimentele. Se gătesc la foc mic timp de aproximativ 30 minute.

Vinetele se ung cu puțin ulei de măsline și se umplu cu compoziția de legume. Se pun la cuptor timp de 30-35 minute, la 180 grade. Se servesc apoi cu puțin pătrunjel proaspăt deasupra.

  1.  Kebab

În Turcia se consumă deseori carne de oaie / berbecuț. Una dintre cele mai cunoscute versiuni de kebab este Adana Kebab, din regiunea cu același nume, care constă în carne de oaie tocată, picantă, așezată pe frigărui metalice și gătită pe grătar. Există măcelării cu specific oriental de unde se poate achiziționa acest tip de carne.

Ingrediente (6 porții):

  •  600 gr carne de oaie / berbecuț tocată
  •  1 linguriță pastă de ardei iute
  •  1 ardei kapia tocat
  •  1 ceapă tocată
  •  1 cățel de usturoi tocat
  •  Sare
  •  1 legătură de pătrunjel tocat

Se amestecă toate ingredientele și apoi se modelează de-a lungul frigăruilor metalice. Se lasă carnea într-un castron timp 1-2 ore pentru a se întrepătrunde aromele. Se așează pe grătar (cu cărbuni sau electric) frigăruile, timp de 15-20 minute pe ambele părți. Se servește cu roșii și ardei la grătar și opțional cu salată de ceapă cu sumac și pătrunjel.

  1.  Ciorbă de linte

Ingrediente pentru 4 porții:

  •  250 gr linte roșie
  •  1 morcov ras
  •  1 ceapă
  •  1 lingură de pastă de roșii
  •  2 căței de usturoi
  •  1 litru de supă de legume / apă
  •  Condimente: turmeric, chimion, sare, piper
  •  1 lingură ulei
  •  Zeamă de lămâie

Se sotează ușor ceapa și usturoiul, apoi se adaugă morcovul ras și pasta de roșii. După câteva minute se adaugă lintea, condimentele (fără mentă) și supă de legume/apă (se poate regla cantitatea de supă/apă în funcție de cât de fluidă dorești să fie ciorba). Se gătesc la foc mediu timp de 20-30 minute, până când lintea este fiartă.

Se folosește blenderul pentru a omogeniza compoziția. Se servește caldă, cu câteva picături de zeamă de lămâie.

 


 

Și tu îți dorești să slăbești?

Eu te pot ajuta! Află mai jos cum:

 

 

Daca sa fii in fata camerei nu este optiunea potrivita pentru tine, iti reamintesc de posibilitatea de a te inscrie in urmatoarea editie cu 20% discount!

gdpr-image
Acest site folosește cookies. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Politica de utilizare cookie-uri